Sunday, December 21, 2008

Be matured

baru² ni aku mule risau..sejak datang nya byk penyakit baru yang boleh membunuh..banyak musibah yang menimpa..hurm..tanda² dunia nk kiamat..

nak dekat 2 minggu dmam aku baru baik..tapi..selsema aku nk dkat 3 minggu..x baik² lagi..then skarang aku da mule batuk² almost 2 weeks juge...urm..selsema + batuk mmg amat sakit..tp aku x pegi pon buat medical check up..bagi aku..klu stakat dmam + selsema + batuk ni standard la combo set..akan pulih..tp skang aku mule risau sbb da 3 weeks x pulih² lg..hurm..upcoming disease..tatau lagi..may b yang boleh menyebabkan
sesuatu..

hurm..entahlah..dalam hati suda ta tenang..ingin kembali kepada-Nya..?takut dan malu akan diri ini..hati sering tertanya²..hampir suda tiba kah masanya..?tetapi..aku masih lagi begini..mengharap sesuatu yang ta pasti dan terus hanyut dengan duniawi..

mereka sering berkata..kasih abg bawa ke neraka..yeke..?urm..mane de..entahla..aku pna gado ngan abg aku..almost 3 - 4 month tak bercakap..aku sgt sedih..mule² aku tak kesah..akhirnya aku give up juge..aku try ckp ngan dye..tapi dye still diamkan diri..sgt sedih aku..yess..seorang adik memerlukan abg n kakaknya..tapi disebabkan aku teda akak..maka..aku hanya memerlukan abg..adik beradik aku sume laki..kekasaran dan ketegasan suda sebati dalam diri kami sume...maka..itu yang menyebabkan ego masing² tinggi..lebih² lagi lelaki..urm..

cinta dan kasih sayang tersepit antara 2 pintu ego..salah satu pintu harus terbuka dan mengalah supaya pintu yang satu lagi dapat terbuka jua dan membenarkan cinta dan kasih sayang itu masuk..


setelah berbaik semula..aku menjadi rapat kembali dengan abg² aku..yess..abg mane tak syg adik en..skarang aku happy dengan ade nye abg aku disisi aku..hurm..sume masalah aku tak pna share ngan family aku xcept masalah duit..itu je masalah aku..tak share probs ngan family..aku tak kesah sebab aku lelaki n aku da biase bersendiri..aku tanak family aku cakap..ble susah baru cari keluarga..mane teman² mu..?hurm..entahlah..tidak sume bende kita bley cite kat org en..even family kita..

kadang-kala kita lebih kan teman dari keluarga

yesss..itu pendapat aku..aku tanak hampakan teman..kerana..teman tidak mudah untuk dicari..manakala.keluarga
bagaikan air yang dicincang takkan putus..kita menghampakan keluarga..lama² baik jua..kita menghampakan teman..pasti boleh kembali..?sbb tu kita lebihkan teman..bukan pentingkan diri..tetapi adalah pilihan untuk hidup ini..

aku seorang adik..dan aku juga seorang abg..kadang kala adik yang harus mengalah demi abg tersayang..kerna..ego seorang abg tinggi bagi seseorang..bagi seorang abg..aku jarang sekali mengalah..tetapi..kerna sygkan adik dan tidak tahan tengok muke mereka menahan kesakitan..akhirnya..aku mengalah jua..ade juga abg yang x mahu ambil tahu hal adiknya..kerna ego atau katanya

" aku tak nak masuk campur hal adik aku..buat pe dye nak masuk campur hal aku..life aku..
aku tanak dye jadi macam aku.."


urm..wahai abg..sesungguhnya adikmu memerlukanmu....usah takut..dye bukan mahu jadi seperti kamu..dye cume berharap yang terbaik untuk mu..

mereka² pernah berkata juga

" bunga bukan sekuntum..kumbang bukan seekor "

mmg benar..tapi..tidak suma bunga itu mekar sepertinya..entahla..kerinduan di tahap gaban..sy telah pon delete num fon si dia...mereka kata..satu cara untuk melupakannya..seterusnya..suma yang berkenaan dengan si dia..urm..cukup la sekadar num n pics..yg lain..entah lah..asalkan dapat melihat si dia gembira..

celotehan berakhir

:):):):):):):):):(:(:(:(:(:(:(


No comments: