Thursday, April 30, 2009

Risalah Cinta - faly awook -

ni risalah cinta membe @ abg syg aku kt puncak nun..
Faly awook..
dye tak arwah lg..
saje je kt ms tu..
hehew..
nk buat kontroversi sket..
dye bg nasihat kt adek² dye kt puncak nun..
bace la..





Kita di lhirkan sbagai mnusia yg tidak smpurna untuk lari dari melakukan ksalahan….



Kita ada klmahan yg sememangnya sring kali menggagalkan diri…
Tapi kita tk perlu lemah krana klemahan itu dicipta Allah swt bgi mengajar mnusia erti usaha dan kesedaran…

Kalau sume mnusia dilahirkan smpurna…pasti mereka bongkak dan lupa tnggungjawab di dnia ini…

Klemahan aku adlah dlam brcinta…ntah la..kdang2 aku rsa mcm tk ptut jer brcinta…

Yela…wtpe kita nk seksa ank orang…buat ank orng nangis n skit hati…mmg tk patut…

Hati pmpuan nie lmbut, tapi aku nie slalu sngat buat hati lmbut nie nangis…bodo aku nie…tk hargai kjujuran yg di brikan…

So…pda sahabatku yg bercinta…ingat lah….



Kawal nafsu marah korang…jgan terlalu layan prasaan mrah.

Bila kita marah, kita ckap main lpas jer…kdang2 kata yg di luah tue, mengguris hati org yg dicinta…bila marah,dialah yg pling dibenci, pling truk la,apa la…tpi bila marah dah hilang, n hati tnang, bru nak sedar yg dialah terbaik tuk kita n pling kita cinta…

Jgan suka cri gado…or cri psal la..benda kecik slalu jdi bsar.

Bila bercinta, hati bertukar jdi sngat snsitif…so, ingat…jga hati kkasih…hati yg snsitif adlah tuk insan yg istimewa dlam hidup seseorang…

Jgan ragui kpercayaan….bila dia da setia n jujur, jgan syak wasangka lgi..nnt dia rimas…mcm aku r, syak bkan2 pda awek yg dah setia…n skrg,pdan muka aku…awek aku da wat tk kisah kt aku…

Jgan cuba rapat ngan laki or pmpuan len bila da couple…sngat bahaya,,,itulah punca kpada kcurangan. Klau brkawan, kira ok la…tpi jgan jdikan diorng sbagai tmpat luah msalah,prob cinta n ksdihan…nnt bila diorang bgi nsihat,kita rasa mcm dia fhami kita, pastu kita pun jtuh cinta ngan dia plak..xelok kan mcm tue…pdahal mmg seseorang tue akn pndai mnasihati org lain klau itu bkan masalah dia..so, jgan r cuba tuk rapat ngan orang lain..berkawan biasa sudah memadai…hrgailah kekasih anda…dia yg fhami susah snang anda…org lain hnya fhami buat sketika…

Sabar…sabar n sabar…korang kena smangat tuk pertahankan cinta…jgan give up k…jgan gado cket, korang da rsa x shaluan.

Itu sume prasaan bodoh bila tgah gado n mrah…kalau da putus, jgan korang membenci n xnk berusaha tuk kmbalikan hubungan…kalau hati dah benar cinta,x salah kalau korang brusaha kmbalikan hbungan yg telah putus…kalau itu bukan jodoh kita tapi kita berusaha tuk dapatkan nya, Allah akn mempertemukan jua…

Berjuanglah tuk cinta anda semua…Ingatlah…semua percintaan ada halangan…hnya ketabahan penentu kebahagiaan…hargai setiap kenangan yg ada…pertahankan cinta dalam hati anda…

Ak bukan nk bajet mcm bgus gler dlam brcinta cuma ak nyatakan pngalaman ak jer..ak xnk korang jdi cam ak..kang xpasal2 korang x suka brcinta..pdahal sbnarnya cinta itu indah, cuma kita yg sering mencacatkan ny...

Dan aku pun bgitu…sntiasa cintakan dia..n mngharapkan maaf nya…Tpi ak x memaksa...1437522469..!!!




*fight for ur right

2 comments:

amelia said...

sangat berinspirasi..

amelia said...

yo! you got tagged!! :)